پروفیل ساختمانی چیست؟

پروفیل ساختمانی چیست؟

پروفیل ساختمانی به دسته‌ای از انواع پروفیل گفته …

0 نظر

۹ خرداد, ۱۴۰۲

پروفیل ساختمانی به دسته‌ای از انواع پروفیل گفته می‌شود که در حوزه ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلف پروفیل‌های ساختمانی معمولا با ضخامتی بین ۲ الی ۴ میلی متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند. پروفیل‌های ساختمانی با توجه به معیارهای مشخصی مانند روش ساخت یا سطح مقطع به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند که در بخش‌های بعدی با آن‌ها آشنا خواهید شد. درواقع به پروفیل‌هایی که در صنایع ساختمانی کاربرد دارند پروفیل ساختمانی می‌گوییم. این مدل محصولات در ساخت درب و پنجره آلومینیومی بسیار معروف هستند. روش ساخت این مدل قوطی‌های ساختمانی متفاوت است. این روش‌های ساخت عبارت اند از: نورد گرم، نورد سرد و مرکب

  • نورد گرم: این محصول از شمش فولادی گرم ساخته می‌شود. محصولاتی که به این روش ساخته می‌شوند در برابر فشار بیرونی مقاومت خوبی دارند. این محصولات دوربسته هستند.
  • نورد سرد: ساخت پروفیل ساختمانی در این روش دیگر مانند روش قبل با مواد مذاب نیست! در این روش ورق‌های سرد تولید شده را با استفاده از پرس و خم کردن تغییر شکل می‌دهند. پروفیل‌هایی که به این شکل تولید می‌شوند معمولا برای کارهای اصلی ساختمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ بلکه در کارهای سرپایی و سبک مورد استفاده هستند. کاربردهای این نوع پروفیل، در سقف و چارچوب درها است.
  • مرکب: در این روش پروفیل‌های تولیدشده به روش نورد سرد و نورد گرم را با هم ترکیب می‌کنند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *